مهدویت وآخرالزمان

مهدویت وآخرالزمان
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهدویت و اخرالزمان و آدرس zohoormolla.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 755
بازدید کل : 36951
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


 مرحوم آیت الله الظمی تبریزی (ره) در پاسخ به پرسشی در این زمینه همگان را به توجه بیشتر به حدیث کسا توصیه کرده اند.

بخشی از توصیه های این مرجع فقید شیعه :

نظر خود را در مورد حدیث کساء موجود در مفاتیح الجنان بفرمائید؟

بسمه تعالى؛

این حدیث از احادیث مجرب مى‏باشد و از مسلّمات و مرتکزات در اذهان عموم مؤمنین، علما و اصحاب ائمه‏ علیهم السلام بوده و جاى شک و شبهه‏اى در آن نیست و یکى از مصادیق «وابتغوا الیه الوسیله» مى‏باشد که حدیث شریف کساء را شامل مى‏شود..

روزى یکى از شاگردان میرزاى تبریزى قدس سره خبر داد که بعضى افراد در خصوص «حدیث کساء» به نحو موجود در «مفاتیح الجنان» ایجاد اشکال کرده و مفاتیحى ارائه نموده‏اند که بدون حدیث کساء مى‏باشد. آن مرجع روشن ضمیر سخت ناراحت شده و فرمودند: حدیث کساى مشهور و معروفِ بین علما و مؤمنین، همین حدیث کساى موجود در «مفاتیح الجنان» است و بسیار مجرب مى‏باشد.

حدیث کساء، توسل به مقام شامخ ائمه است و مضامین آن بسیار عالى مى‏باشد و بسیارى از افراد جهت حل مشکل، آن را تجربه کرده و نتیجه گرفته‏اند. اصولاً توسل به پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله، صدیقه‏ ى طاهره علیها السلام و ائمه‏ى معصومین علیهم السلام و واسطه‏ى قرار دادن آنها در پیشگاه خداوند متعال براى برآورده شدن حاجات از مسلّمات و مرتکزات در اذهان عموم مؤمنین، علما و اصحاب ائمه ‏علیهم السلام بوده و جاى هیچ شک و شبهه اى در آن نیست و اگر در موردى مانند این موارد که از مسلّمات بین مؤمنین است روایات زیادى در دسترس نباشد، که نه به جهت ضعف مطلب؛ بلکه به جهت وضوح مطلب و رسوخ آن در اذهان است، این خود کافى بوده و نیازى به نقل و ضبط ندارد.

اصحاب ائمه علیهم السلام عمده‏ى اهتمام شان بر این بود که در فروع، جهات مختلف را مورد سؤال قرار داده و روایات آن را ضبط و نقل نمایند و در اصول و مسائل اعتقادى و آنچه که به مقام و منزلت معصومین علیهم السلام مربوط مى‏ شود، به جهت وضوح و مسلم بودن به سؤال و نقل معدود اکتفا مى‏کردند.

* برای رسیدن به خداوند وسیله می خواهیم

خداوند متعال در قرآن مجید فرموده است: «وَابْتَغُوا اِلَیْه الْوَسِیلَه»؛ یعنى براى رسیدن به خداوند و تقرب به درگاه او وسیله بجویید. چه وسیله و واسطه ‏اى مهم تر و اساسى‏ تر از پیامبر اکرم‏ صلى الله علیه وآله و ائمه‏ ى معصومین‏ علیهم السلام مى‏باشد!

* مصادیق بارز وسیله

یکى از مصادیق «وَابْتَغُوا اِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ» دعا است که حدیث کساء را شامل مى‏شود. این حدیث شریف را بخوانید که نتایج آن را بزرگان از مؤمنین دیده ‏اند و ان شاء اللَّه به عنایت امام زمان‏ علیه السلام امور حل مى‏شود. نگران نباشید. از خدا بخواهید که لذت عبادت را به شما عنایت نماید و بعد از چشیدن حلاوت عبادت، معنویتى در خود احساس مى‏کنید که لذت آن از هر چیزى بالاتر خواهد بود.

 

برگرفته از کتاب سیره ى عالمانه و پندهاى حکیمانه­ى میرزا جواد تبریزى قدس سره

دانلود حدیث کسا برا اندروید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:, .::. 18:34 .::. منتظرمولا .::.

درباره ما

این وبلاگ سعی داره به آخرالزمان و ظهور اقا حضرت مهدی بپردازه تا ظهور رو بهتر درک کنیم.امیدواریم که موفق باشیم
طراح قالب
ثامن تـــم